HTML

Utolsó kommentek

  • rnee_: @ftomi89: szeretlek mindennél és mindenkinél jobban. Te vagy az életem! (2010.04.07. 23:48) ¤ tom és jerry ¤
  • rnee_: @ftomi89: tomésjerry for president =) (2010.04.05. 13:31) ¤ tom és jerry ¤
  • ftomi89: ugor karomba! ugor karomba bele! ^^ szeretlek :) és szeretem a tom&jerry-t is ^^ (2010.04.05. 12:04) ¤ tom és jerry ¤
  • Utolsó 20

Kérdezz-felelek könyvekről és az olvasási szokásokról

2010.05.19. 12:36 rnee_

Az Olvasónaplón válaszolt ezekre a kérdésekre a tulajdonos. Nézzük az én válaszaim.

1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?

Ami komoly terror volt számomra abban az időben, az a Kőszivű ember fiai. Be sem fejeztem. annyira unalmas volt, hogy konkrétan ásítoztam, miközben olvastam. Ha jól emlékszem, a farkasos rész után tettem le. Pedig kötelező olvasmány volt és abban jó gyerek voltam :D

Lehet, hogy mai fejjel már végig tudnám olvasni, de mivel filmként sem hatott meg a sztori, eztán sem lenne a top100as listámon.

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?

Kétség sem fér hozzá, a Harry Potter és a bölcsek köve. Előtte csak a kötelezőket olvastam, és azokat is a halálba kívántam. Aztán a barátnőim olvasták, és még az egyik tanár is kölcsönkérte tőlük. Valami akkor megváltozott. Érdekelt, hogy mi az, ami ennyi embert leköt, hogy a szünetben is olvassák játék helyett, és még a tanárnéni is felfigyel rá és tetszik neki.
Kikölcsönöztem a könyvtárból - várólista forever -, és nekiültem én is.
Aznap este színházba mentünk, de leültem és 30 oldalt együltő helyemben elolvastam... Ilyen eddig nem történt reni életében.
Ez boszorkányság! Ez mágia! (szó szerint xD)
Alig vártam, hogy hazaérjünk. Aztán a másnapot. hogy hazaérjek iskolából és folytathassam szépen.
Eztán már nem volt megállás, elolvastam a többi 3 (akkor még csak annyi volt) részt is, és le voltam bilincselve. Teljesen a padlóhoz :D Karácsonyra is azokat kértem.

Nekem ezért is különlegesek a Potter könyvek. Megszerettették velem az olvasást. HÁLÁSAN KÖSZÖNÖM!

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?

Azt hiszem, 15-16 évesen olvastam a Hannibal Lecter sztorikat. akkor paráztam. asszem :D
 

 

 

 

 

 

 

 

4. Mit használsz könyvjelzőnek?

Mikor mit: bookline könyvjelzőt, papírfecnit, ruhacímkét.

5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt...hm?

Buszon szívesen olvasok, de csak hosszabb utazáskor alkalmával. Pl.: bkv-n nem, mert mire belelendülnék a sztoriba, már le is szállok. Egyébként ágyban, míg a szerelmem föl nem ébred.
Ha egyedül vagyok, akkor pedig bármikor.

6. Mi volt az első könyved, amit olvastál?

Mórától a kincskereső kisködmön. Azt hiszem, 3. osztályos koromban volt az első kötelező olvasmányom. Egy horrornak éltem meg, mivel utáltam olvasni (ez kb. 8.ban változott meg). Anyám rám parancsolt, hogy minden este 10 oldalt olvassak el, vagy különben...!
 

 

 

7. Puhakötésű vagy keményfedeles? (Úgy általában, nem az előző kérdéshez kapcsolódik.)

Említsük meg az ebookokat is! :D
A puha a táskában könnyebb, utálok cipekedni :D Viszont a kemény fedeleseknek van valami varázsa :) Ebben nem vagyok válogatós.

8. Mit olvasol most?

Horthy Miklós emlékiratait. Valami bámulatos hazaszeretet és mesélőerő van ebben a könyvben.

9. És hanyadik oldalon jársz?

ööö :D

10. Rajta hagyod a "kezed nyomát" a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leeszed, leöntöd, egyéb barbárság)?

Belefirkálni semmi esetre sem. (pláne, ha ebook:D) Balesetek is ritkán vannak szerencsére.

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?

Igen. Van könyv, amit azért veszek kézbe, mert nagyon tetszik a borítója. Akár akkor is, ha a sztori nem érdekel. De azt le is teszem idővel. Befejezetlenül.

 

12. És az oldalszám? 

Az lényegtelen :)

13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?

Néha :) 

14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál? 

Igen. pl.: az első 4 Harry Pottert vagy 8x (míg vártam a következő 3-ra), de volt más is.

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset? 

Nem emlékszem

16. Eladod-ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik? 

Ragaszkodom. Saját könyvtárat szeretnék, de legalábbis egy dolgozószoba egyik falát plafontól padlóig könyvvel borítani. Mondjuk van, ami már nagyon böki a csőröm. Az a padlásra vagy nővérem régi szobájába kerül :D

17. Még a budiba is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározott helyen?

Igen, szoktam :D

18. Tényleg, olvasol a mosdóban? 

Heh?

19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket (esetleg árukkal együtt), netán olvasónaplót (ha ideírod a blogodat, megverlek)? 

Elkezdtem összeszedni egy listára, ami érdekelne, igen.

+1.: még valami hendikep? 

I don't think so...

Max az, hogy az ebookjaim borítóval együtt mappákba rendeztem. így szépen mutat

Szólj hozzá!

Címkék: olvasás könyv

A bejegyzés trackback címe:

https://rnee.blog.hu/api/trackback/id/tr792015213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása