HTML

Utolsó kommentek

  • rnee_: @ftomi89: szeretlek mindennél és mindenkinél jobban. Te vagy az életem! (2010.04.07. 23:48) ¤ tom és jerry ¤
  • rnee_: @ftomi89: tomésjerry for president =) (2010.04.05. 13:31) ¤ tom és jerry ¤
  • ftomi89: ugor karomba! ugor karomba bele! ^^ szeretlek :) és szeretem a tom&jerry-t is ^^ (2010.04.05. 12:04) ¤ tom és jerry ¤
  • Utolsó 20

Napi öröm # 37

2014.02.27. 16:35 rnee_

- Úgy alakult, hogy ki kellett mennem Bathgate-e, ami egy fél órás táv a Waverly Station-ről. Nem volt sok időm gondolkodni, megnéztem a menetrendet (fölírtam hogy merre mennek azok a vonatok amik megállnak ott is), hogy pontosan mikor indulnak a következő 3 órában kifelé és visszafelé, fölöltöztem és mentem. Beértem Waverly-re mondjuk 11.40-re, 11.48-kor indult is egy vonat. Automatához jegyért sorban állás, oda-vissza jegy 6.40 fontért, futás a 9w peronhoz. (Menet közben azért egy láthatóan ott dolgozó figurától megkérdeztem, hogy merre van a 9w, mert első körben nem akartam lekésni azzal, hogy megtalálom a peronokat, de mondjuk a 9w teljesen máshol van. Honnan tudnám elsőre mit jelent a w? Most is csak tipp, hogy west, mert láttam 6e-t is). Végülis siker lett a sztori, odataláltam, láttam a repteret is a vonatról, és nem különösebben féltem, hogy most mi lesz velem, inkább izgatott voltam.
- Beszélgetek neten néhány külföldivel. Vannak köztük skótok, vannak akik itt élő, itt dolgozó külföldiek. Az egésszel a célom a nyelvtudásom fejlesztése és esetleg ismerkedés, barátkozás. Van egy srác - David - aki az első olyan angol anyanyelvű ember, akit mikor megkértem hogy javítson ki nyugodtan, tényleg ki is javít. Ettől mondjuk falra tudok mászni, mert én is szívesen javítottam ki a spanyolokat nyáron, akik már úgy-ahogy beszéltek magyarul, de ők sosem javítottak bele az angolomba. Mindenesetre ügyes vagyok, használom a nyelvtudásom, a szókincsem is meglep olykor, érdekes dolgokról beszélünk Daviddel, nem a "szép időnk van, mi a hobbid?" szintű témákat érintjük. :)
- Van egy jó (dehogy csak egy!) dolog abban, hogy ide költöztem. Nevezetesen a Primark. Szeretek vásárolgatni, szeretek nézelődni, ötleteket gyűjteni, leárazásokon, turikban hihetetlen alacsony árakon az én mércém szerint kincset érő darabokat kifogni és a Primark kb. ezt nyújtja folyamatosan. Napszemüveget vettem 1 fontért, basic pólókat 1 fontért, lapos, kényelmes bokacsizmát 12 fontért, pamut leggings 3 fontért, munkához fekete nadrág 5 fontért, láttam gyönyörű, igényes csipkés melltartót 4-7 font körül (és nem úgy, mint otthon, hogy 80 Dig tudsz venni 4000-ért szépet, 85D, E, F már 10-12 ezer...) és sok szettként kerül ennyibe. Egy nagyon szép kékes-szürkés szoknya a leárazott darabok között eléggé megdobogtatta a kis szívem 3 fontért, lehet, hogy visszamegyek érte.
- 2006-ban voltam Londonban, akkor már ültem emeletes busz emeletén, de itt 3 hete vagyok és még most először mentem olyan vonalon, ahol emeletes jött. Szóval megvan az "első" emeletes buszozásom is.:)
- Az itteni munkavállaláshoz - pontosabban az egész Egyesült Királyság területén - szükséges egy úgynevezett National Insurance kártya, ami gyakorlatilag egy adó és TAJ kártya egyben. Enélkül jó eséllyel nem foglalkoztatnak, nem jelentkezhetsz be GP-hez (háziorvos), stb. Az egész procedúra úgy indul, hogy telefonon időpontot kérsz egy NI interjúra. A neved NATO ABC segítségével lebetűzöd (Romeo Echo November India), legalábbis így a legbiztosabb, hogy nem írják el. Elkérik a címed, telefonszámod és adnak egy időpontot, amikor a helyi Job Centre-ben meg kell jelenned. Katicával bár ugyanazon telefonhíváson belül jelentkeztünk, fél óra eltéréssel kaptunk időpontot, kérni akartam, de szerencsére a helyszínen ők is fölajánlották, hogy mehetünk együtt. Először kitöltötték az én formanyomtatványom az útlevelem és kérdezgetés alapján (van-e más nemzetiségem is, férjnél vagyok, voltam-e valaha férjnél, volt-e valaha más a nevem, miért igényelem a NI-t, címem, telefonszámom, van-e épp munkám, stb. Aztán az egyező adatokat átmásolták Katicáéra is, a hiányzóakat megkérdezték és már kész is voltunk. Fölhívni féltem őket, nehogy ne értsek meg valamit, vagy engem ne értsenek meg, így időpontot Orsi kért nekünk, de az interjún már magabiztos voltam, kb 5 %-ban izgultam csupán. :P
- Rádió mellett szoktunk kajálni és valamelyik reggel megütötte a fülemet ahogy bemondták, hogy éjjel mágneses vihar miatt Edinburgh fölött is látni lehetett az Északi fényt. Sajnálom, hogy lemaradtam róla, bár ahogy rákerestem neten, hátha raktak föl képeket, láttam, hogy januárban is volt ilyen, úgyhogy lesz még rá alkalom, úgy érzem. Ha máskor nem is, majd a Skót felföldön, mert oda biztosan elmegyek :)
- Viszont ugyanezen a napon láttam szivárványt :)
- Nem tudom mi folyik itt, de minden nap betegre nevetjük magunkat Katicával. Mond valamit és lecsapom a labdát, vagy találunk valamit a neten, vagy filmezünk és kommentálunk és attól, de mindig aratok nála... :D Anyám jut róla eszembe, mert ő tud nagyon röhögni a hülyeségeimen :D

Szólj hozzá!

Címkék: nyelvtanulás nyelv vonat national insurance nevetés szivárvány északi fény primark napi öröm emeletes busz

A bejegyzés trackback címe:

https://rnee.blog.hu/api/trackback/id/tr785836363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása